Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2025-07-14, 16:04   #1

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18034
Standard

Lördag 19/7 - Axevalla - V75 mm

Måndags Tankar

V75 1) 2 Tactic Lane Funkade inte barfota i StoChKvalet. Perfekt läge här. Funkat i volt tidigare. Den där Jepson. Smack.
4 Hennesi Joyride Don Fannucis första årskull. Ihop med spännande Varenne möderne. Orutinerad men gått en 12 tid på distansen. Spår 4 i volt känns dock lite oroväckande.
7 Ontario Var oxå ute i StoChKval men det blev för tufft. Här är motståndet behagligare och borde duga i klassen. Gick bra i Stosprint kvalet.

V75 2) 1 Chico Lane Står bra inne i klassen och lysande form. Tidig.
2 I.D.Hawksspeed Matchats hårt och och tog en gunga senast. Men har mycket spring i benen och kan mycket väl spräcka nollan.
8 Arnie Silvio Spår 8 är inget kul men hästen har toppform.

V75 3) 8 Hades De Vandel Spår 8 är inte kul men hästen har toppform.
Lite avslagen Guld med endast åtta hästar. Tråkigt.
Isabella lånar ut sin pånyttfödda present gamlingen Rackham till farsan Tja kanske fixar en skaplig matlapp

V75 4) 8 Ideal Stone Lite av en vinnartyp och måste bevakas.
10 Fantom Jet Frågan är om Djusepojken fixar spår 5 i volt med Fantomen. Om så är fallet är han nog med på stregen.
Känns som vinnaren finns på Klass 1 volten. Men ganska öppet.

V75 5) 1 Staro Railo Spännande debut senast efter lång paus. Såg fin ut och vässas dessutom upp med barfota som funkat bra förut. Kan vara blåvinnaren.
2 Unica S.L.M. Googoo GaaGaa märrar gillar jag skarpt. Har gått bra länge i stenhårda gäng. Värd en vinst.

V75 6) Sprinterdistans Igen. Hoppas och tror på överpace.
1 Skorpan Ruda Lite av vinnartyp. Trivs i spets.
2 Jongleur Blir bättre och bättre. Jippolopp senast.
3 Cross Lane Inte som bäst senast. Barfota runt om f.f.g. Revanch.
5 Ready Star Är väl första hästen på pappret.
6 Loxahatchee Grym sprinter.
7 Ringo Adore Stänkare som står perfekt inne i klassen.
11 Big Ben Pellini Kan få perfekt överpace i loppet. Stenhård Bronshäst.
Psst när jag föreslår många streck är det bara att spika favoriten

V75 7) 3 Jobspost Svårslagen är bara förnamnet. Jäklar vilken tävlingshäst.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-07-14, 16:29   #2

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4016

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Isabella lånar ut sin pånyttfödda present gamlingen Rackham till farsan Tja kanske fixar en skaplig matlapp

Menar du att man kan lämna Törnqvists Macahan utanför? Jag som funderade på att spika den!
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-07-14, 17:10   #3

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg

Menar du att man kan lämna Törnqvists Macahan utanför? Jag som funderade på att spika den!
Lugn och Fin Bosse
Måndags Tankar är Måndags Tankar men som Hades De Vandel sett ut i senaste starterna är han ett måstestreck på Lördag. Visst är Macahan en grym travare men att slå storfavoriten i Gulddebuten blir nog svettigt.
Jag tror stenhårt på De Vandel och vinner han så är det Åbys Stora som gäller och tre varv är bara en fördel för Hagoort hästen.
Han tar Åbys Stora oxå Nej skämt åsido som frukthandlaren sade.
Självklart ska du strecka Macahan och kanske rentav spika om du tror att hästen vinner. Jag har haft fel förr. Hösten 1988 tror jag det var
Gammal 2025-07-14, 19:52   #4

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Självklart ska du strecka Macahan och kanske rentav spika om du tror att hästen vinner. Jag har haft fel förr. Hösten 1988 tror jag det var
Det är la skönt när det går över 35 år mellan felen
Macahan brukar vinna när han har framspår över lång distans så jag chansspikar nog. Jepson brukar ju lirka sig ut i tid, för jag tror inte han tar spets initialt. Får jag för mig att gardera så vill jag nog hellre ha med Jerka Sting istället för favoriten. Yes, jag gillar att spela Close to the Edge.
Gammal 2025-07-17, 13:07   #5

Standard

Citat:
Måndags Tankar

V75 2) 1 Chico Lane Står bra inne i klassen och lysande form. Tidig.
2 I.D.Hawksspeed Matchats hårt och och tog en gunga senast. Men har mycket spring i benen och kan mycket väl spräcka nollan.
8 Arnie Silvio Spår 8 är inget kul men hästen har toppform.
Jag klurar på det svårlösta avd 2 och fastnar för hemmaekipaget 4 Sunset Sky. Emilia är ju Axevalla-tjej nu och denna gång har man de röda bakskorna. Från ett perfekt läge bakom bilen kan det gå vägen. Tar med den som roligt komplement till 1 Chico Lane. Jag ratar favoriten 6 Langli som väl vinglar till det från spår långt ut på vingen. Så den vinner väl bara för det
Gammal 2025-07-17, 13:34   #6

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Jag klurar på det svårlösta avd 2 och fastnar för hemmaekipaget 4 Sunset Sky. Emilia är ju Axevalla-tjej nu och denna gång har man de röda bakskorna. Från ett perfekt läge bakom bilen kan det gå vägen. Tar med den som roligt komplement till 1 Chico Lane. Jag ratar favoriten 6 Langli som väl vinglar till det från spår långt ut på vingen. Så den vinner väl bara för det
Tja Emelia och David är har nog vässat lite extra när hemmabanan bjuder på stortrav i dagarna tre. Sunset möter dock för honom ganska tufft motstånd men 2%are är alltid kul att testa. Du har ju hittat stänkare förr
Jag funderar på att spika Chico men är mest rädd för Freeloader som kommer från Svedbergs formstall med två raka vinster i raden. Stark och rejäl travare.
Langli är definitivt en favorit i fara i min värld. Ojämn rackare.
Gammal 2025-07-17, 14:44   #7

Nicklass avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1671
Standard

avd 7
Jobspost är väl redan given. Slog en av de bästa(?) silverhästarna från dödens senast. Kommer tidigt till ledning här. Ingen vill ha han utvändigt heller.

avd 6
1 skorpan ruda kommer nog hålla upp ledning, 5 ready star kanske utmanar. Risken är väl att de två låser loppet där framme.
2 Jongleur såg sjuk ut när han starta i maj. Rätt startsnabb. Sätter sig nog invändigt, formen oklar.
3, cross lane lite oskrivet kort. Oklart hur han står sig mot bättre hästar. Hyfsat startsnabb men någon ledning lär det ju inte bli.
6, Loxahatchee gör bra lopp varje gång. Vid överpace kanske.

1 skorpan blir väl hästen att slå i ledning. 5 Ready får ses som bästa hästen. Öppet bakom dessa.

Avd 5
1 Staro Raoli till ledning? Frågan är bara om hästen är tillräckligt bra för att vinna. Nu kanske den får fördel av 1600. Höll klent invändigt senast. På axvalla känns de också som han kanske kroknar på upploppet igen..
4, Nikita R är också startsnabb. Men utan ledning tycker jag Ultra borde vara mera spelad.
5, Ultra violet ser jag som bästa hästen. Kan nog vinna från utvändigt.
2 och 7 får väl ses med chans vid gardering.
Nicklas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-07-17, 15:10   #8

Standard

Citat:
Tja Emelia och David är har nog vässat lite extra när hemmabanan bjuder på stortrav i dagarna tre. Sunset möter dock för honom ganska tufft motstånd men 2%are är alltid kul att testa. Du har ju hittat stänkare förr
Jag funderar på att spika Chico men är mest rädd för Freeloader som kommer från Svedbergs formstall med två raka vinster i raden. Stark och rejäl travare.
Langli är definitivt en favorit i fara i min värld. Ojämn rackare.
Det känns som du har hittat en stänkare här. Ohlsson och Svedberg är väl en fin kombo. Freeloader måste med på min lapp. Det är dyrt att läsa dina inlägg ibland, Efterhandaren. Men det kan ju löna sig i längden.

Senast redigerad av bosseguldheden den 2025-07-17 klockan 15:13.
Gammal 2025-07-17, 17:44   #9

Standard

Lördagens system börjar landa:

Grundstommen är klar men jag hoppas på några strykningar för systemet är lite för stort för min spelbudget. Fast man kan ju få in lite kosing ikväll och på fredag oxå

Avd 1
Spik på 7 Ontario. Springspår på kort och Törnqvist-tränat. Dwight Pieters kan det där.

Avd 2
Det värsta loppet att bena ut i mitt huvud i alla fall. 1 Chico Lane är min förstahäst tätt följd av 2 I.D. Hawksspeed som är van att springa i lopp på den här nivån. Sen tar jag även med hemmaparet Persson/Leo med 4 Sunset Sky som firar att de fått toppspår med att rycka skorna. Slutligen petar jag in hästen som Efterhandaren är "mest rädd för": 9 Freeloader. Hästar som Efterhandaren är rädd för ska man vara extra rädd för.

Avd 3
"Skärpta och tydligare krav på Vandel!"
Regeringen måste väl syfta på 8 Hades de Vandel? Jag dristar mig till att strunta i denna och väljer två kanonhästar nu när Vandel fått åttondespår.
1 Macahan är självklart förstastreck. Kunde varit tänkbar spik. 4 Jerka Sting är en kuslig spurtare och nu blir det både jänkarvagn och barfota. Sjöströmmen har något på gång.

Avd 4
Roligt voltstartslopp klass III mot klass I. Bara fem hästar på start, vilket kan betyda att springspårshästen 12 Jeriko Brick kan sitta i spets efter 500 m. Att han får Örjan i sulkyn minskar ju inte möjligheten. 8 Ideal Stone fick tredjespåret på tillägg och kan få en bra resa. Livsfarlig till 10%. Jag har även prickat för 12%-aren 6 Double Nature. Vann senaste loppet med just Jepson på rekordtid. Sen vill jag ha en riktig skräll oxå. Det får bli hemmahästen 3 Björn Palema. Jag brukar nästan av princip alltid lämna Hans Crebas utanför mina V75-system men nu verkar han vara inne i "zonen" och då får man passa på att knipa honom. Han brukar ju alltid rensa bra!

Avd 5
Spik på 5 Ultra Violet, var min första tanke. Spår fem, auto kort och Jepson! Men sen hörde jag nånstans att Westholm var snuskigt nöjd med 3 Graces Bird och såg det som sin bästa chans. Barfota och jänkarvagn och Djuse. Nä den måste med. Såg jag rätt? Var den streckad på 3%?

Avd 6
5 Ready Star är given med femtespår på kort. Men jag vill ha med 6 Loxahatchee som jag trodde mycket på senast, Galopp då men funkar kanske bättre nu lite längre ut bakom vingen. Förstastrecket dock på 12%-aren 3 Cross Lane!

Avd 7
3 Jobspost är svår att knäcka, given på kupongen. Men som streckspelare måste man ju försöka så jag avslutar systemet som jag började det med Maria Törnqvist genom att ta med 6 Icebreaker Pellini. Det kan va sista gången man får den till 7%.

Det är ju bara torsdag ännu men så ser det ut nu.
Gammal 2025-07-18, 22:17   #10

Standard

Bosseguldheden och Daniel Berglund steker Hades De Vandel i sina tidiga tankar !
Onekligen oddshöjande.
Gammal 2025-07-19, 09:09   #11

Standard

Jobspost
Ännu ett märkligt hästnamn, betyder ju egentligen Olycksbudskap !?
Skit samma går 73%aren att fälla ? Nä knappast. Men gröten lockade fram ett Tvillingdrag 3-5. Crebas och hans hästar trivs i sommarvärmen. Välstammad hemmahästen Finn Palema har smygform och smygläge. Rygg på favoriten. Smack.
Gammal 2025-07-19, 10:00   #12

Reg.datum: jul 2015
Sharp$: 1370
Standard

Strykningar i första avd gynnar det favoriten mer plats eller de på tillägg mindre fält
Stimmet är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-07-19, 11:21   #13

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stimmet Visa inlägg
Strykningar i första avd gynnar det favoriten mer plats eller de på tillägg mindre fält
Strykningarna gynnar väl spår 1-3-4-6-7 i första hand. Bättre plats för samtliga i voltningen. 2 Tactic trodde jag mycket på så visst underlättar det för Henessi rent motståndsmässigt. Men springspåren 6 o 7 är inte att leka med.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-07-19 klockan 11:38.
Gammal 2025-07-19, 12:24   #14

Standard

Jag värmer upp (trots att det är 27º här i Göteborg) med ett litet förspel:

LUNCH DUBBEL
Axevalla
Lördag 2025-07-19
Start: 15:31
Kostnad: 50,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 7 Franky Bahia
2: 1, 2, 4, 5, 9

Rättningskod: FRW XTM LQZ
Gammal 2025-07-19, 13:01   #15

Standard

Dagens Hajom Hästar

Moni Talks. Jeriko Brick. Cross Lane. Örjan kanske tar en trippel !? Måste bevakas. Örjan är förste kusk hos Christoffer. Gillar att köra vältränade hästar.
Håll i hatten.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-07-19 klockan 13:40.
Svara

td